Skönt bra dag

Idag har varit en sån där skönt bra dag. En sån dag när man har fått mycket gjort, jobbat undan en hel massa plugg,städat,fixat och hållt på med något hela tiden ändå känns det som jag har slappat hela dagen. Skönt.
Har nog inte kännt mig så stor som idag när jag åkte och hämtade upp min underbara mormor som kom och hälsade på. Det gulligaste hon sa när hon fick åka bil med mig var "Julia, jag trodde jag skulle vara rädd men det är jag inte" och då ska tilläggas att mormor Greta har svårt för att åka bil och tycker alltid att det går för fort, ventelationen är fel osv osv. Så jag kände mig som en "vuxen" som hämtar upp,lämnar,handlar alladin-askar och hjälper till. Vuxenpoäng?
Mormor är en riktig raritet som jag tycker om, över 80 bast hur pigg som helst som bakar goda bullar. Människor som hon ska ha credd!
Nu ska jag fortsätta med min dag, plugga genetik och svenska sedan blir det intensiven på friskan. Hoppas jag slipper svettiga gubbar, men hetkillen som var där förra gången kan gärna hoppa omkring bredvid mig igen, tack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0