Torsk på Tallinn



Vi började resan med ; Är de spermabussen till Tallinn?

Våra förväntnigar var inte höga för fem öre, jag såg framför mig dessa pensionärer som åker ut på en liten trevligt semestertrip. Istället blev det skånska fotbollsfans och freds soldater samt trevliga Huddik-guys som förgyllde våran resa.

 Jag har verkligen längtat efter ett riktigt dansgolv där man kan röja, det var länge sen jag gjorde det och jag älskar verkligen att scheka loss!
Först träffade vi på dessa armypeople som hade varit 7 månader nere i Kosovo, snälla machobiffar men inte riktigt mina typer (en av grabbarna var sjukt lika Måns Zelmerlöv). Men sen blev det skumpa(wiiho) och skånska pågar, nej fy vad jag tycker om den dialekten.  Så nu kanske det blir att åka ner till Helsingborg i veckan och träffa lite vänner och bo i Susannas stuga. Helsingborgarnas uppladdning påminde så mycket om filmen hata Göteborg på något vis, kanske berodde det på dialekten men ibland drog man vissa paralleller. Det som var lite tråkigt var att helsingborgarna stannade kvar i Tallinn och åkte inte med samma båt som oss hem. Vi hade ändå riktigt trevligt med våra hyttgrannar från Hudiksvall, lilla huddik.
Också cool! Världen är allt bra liten med Gustaf från Hudiksvall hade bott i Alunda när han var lite inte alls så långt från där jag bor. Det är galet att så många vet vart Gimo ligger,när man säger att man bor här blir man förvånad för väldigt många vet vart det ligger. Konstigt tycker jag, vem sjutton har koll på Gimo liksom!?
 Förrsten måste det ha varit ödet när vi träffade på varandra på perrongerna på centralen. Lyckat grabbar att missa tåget, haha men det förvånar mig inte..

Skönste gänget; Helsingbooorgs bollpojkar
Roligaste pajsaren; Lätt Jimmie, Vi hade iallafall tur med vädret, dubbning..
Båtens festprisse; Nisse Pisse *not* (deckade vid bolibompa tiden)
Roligaste thing; En arabisk soldat-ring, konstig sak
The shake-it; Pike-gubben
Båtens lirare; bodde i hytt  5512
Skönaste kommentar; Niclas på grötig skånska, "ni har ju peron.." " moounster!"


     
 

Hade en riktigt awesome resa, rätt oväntat med kul!

 (Tallinn var dock det tråkigaste ställe jag har varit till)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0